Seria 3 limuzina de clasa medie premium a lui BMW este cel mai bine vandut model din istoria marcii. El este construit inca din 1975 de atunci pana astazi fiind comercializate 12.5 milioane de unităti in toata lumea. Anual, 30% din vanzarile BMW sunt asigurate de limuzina de clasa medie iar E90 a fost comercializat in 1.97 milioane de unitati la nivel mondial.
A 5 a generatie de BMW seria 3, cunoscuta sub indicaticativul E90 este si dupa 10 ani de la lansare un model care intoarce capete pe strada. Design-ul modern si fara varsta (un necunoscator ar putea spune ca masina a iesit in 2016 de pe portile fabricii) fac din limuzina premium un model ravnit de pasionatii de masini.
Versiuni de caroserie
E90 a fost comercializat in 4 versiuni de caroserie : E90 – sedan, E91 – break, E92 – coupe si E93 – cabriolet.
Citeste si: Motoare de evitat de la BMW
Motorizari BMW E90
Benzina
Model | Produs | Cod Motor | Putere | Cuplu | 0–100 km/h |
316i | 2006-2013 | N45B16 | 85 kW (114 hp) | 150 N·m (111 lb·ft) | 11.0 |
316i | 2007-2013 | N43B16 | 90 kW (121 hp) | 160 N·m (118 lb·ft) | 10.8 |
318i | 2005–2007 | N46B20 | 95 kW (127 hp) | 180 N·m (133 lb·ft) | 10.0 |
318i | 2007-2013 | N46B20 | 105 kW (141 hp) | 190 N·m (140 lb·ft) | 9.1 |
320i | 2005–2007 | N46B20 | 110 kW (148 hp) | 200 N·m (148 lb·ft) | 9.0 s |
320i | 2007-2013 | N43B20O0 | 125 kW (168 hp) | 210 N·m (155 lb·ft) | 8.2 s |
320si | 2005-2007 | N45B20S | 127 kW (170 hp) | 210 N·m (155 lb·ft) | 8.1 s |
323i | 2005–2007 | N52B25 | 130 kW (174 hp) | 230 N·m (170 lb·ft) | |
323i | 2007-2013 | N52B25 | 149 kW (200 hp) | 244 N·m (180 lb·ft) | |
325i | 2005–2007 | N52B25O1 | 160 kW (215 hp) | 250 N·m (184 lb·ft) | 7.0 s |
325i | 2007-2013 | N53B30U0 | 160 kW (215 hp) | 270 N·m (199 lb·ft) | 6.7 |
328i | 2007-2013 | N52B30 | 172 kW (231 hp) | 271 N·m (200 lb·ft) | |
330i | 2005-2007 | N52B30O0 | 190 kW (255 hp) | 300 N·m (221 lb·ft) | |
330i | 2007-2013 | N53B30O0 | 200 kW (268 hp) | 320 N·m (236 lb·ft) | 6.1 |
335i | 2006–2009 | N54B30O0 | 225 kW (302 hp) | 400 N·m (295 lb·ft) | 5.6 |
335i | 2009-2013 | N55B30 | 225 kW (302 hp) | 400 N·m (295 lb·ft) | 5.6 |
335is | 2010-2013 | N54B30 | 236 kW (316 hp) | 450 N·m (332 lb·ft) | 4.8 (DCT) |
M3 | 2006-2013 | S65B40 | 309 kW (414 hp) | 400 N·m (295 lb·ft) | 4.6 (DCT) |
M3 GTS | 2010-2011 | S65B44 | 331 kW (444 hp) | 440 N·m (325 lb·ft) | 4.4 (DCT) |
Diesel
Model | Produs | Cod Motor | Putere | Cuplu | 0–100 km/h |
316d | 2009–2011 | N47D20 | 85 kW (114 hp) | 260 N·m (192 lb·ft) | 10.9 |
318d | 2005–2007 | M47TU2D20 | 90 kW (121 hp) | 280 N·m (207 lb·ft) | 10.6 |
318d | 2007–2011 | N47D20 | 105 kW (141 hp) | 320 N·m (236 lb·ft) | 9.1 |
320d | 2005–2009 | M47TU2D20 | 120 kW (161 hp) | 340 N·m (251 lb·ft) | 8.3 |
320d | 2009–2013 | N47D20 | 130 kW (174 hp) | 350 N·m (258 lb·ft) | 7.9 |
320d | 2010–2012 | N47D20 | 135 kW (181 hp) | 380 N·m (280 lb·ft) | 7.6 |
320d EfficientDynamics |
2010–2013 | N47D20 | 120 kW (161 hp) | 380 N·m (280 lb·ft) | 8.0 |
325d | 2006–2009 | M57TU2D30 | 145 kW (194 hp) | 400 N·m (295 lb·ft) | 7.4 |
325d | 2010–2012 | N57D30U0 | 150 kW (201 hp) | 430 N·m (317 lb·ft) | 7.0 |
330d | 2005–2008 | M57TU2D30 | 170 kW (228 hp) | 500 N·m (369 lb·ft) | 6.7 |
330d | 2008–2012 | N57D30O0 | 180 kW (241 hp) | 520 N·m (384 lb·ft) | 6.1 |
335d | 2006–2013 | M57TU2D30 | 210 kW (282 hp) | 580 N·m (428 lb·ft) | 6.0 |
Cat consuma un BMW e90?
Cel mai economic BMW e90 este motorul 320d 163 cai putere care are un consum declarat de producator de :
Consumul de combustibil – urban | 6.5 l./100 km. |
Consumul de combustibil – extra-urban | 4.5 l./100 km. |
Consumul de combustibil – mixt | 5.3 l./100 km. |
Un E90 pe benzina, 318i de 122 cai are un consum :
Consumul de combustibil – mixt | 7.3 l./100 km. |
Cat costa piesele la un BMW e90?
Legenda spune ca piesele pentru BMW sunt scumpe, insa aceasta afirmatie nu este una obligatoriu adevarata.. Acum depinde si ce anume trebuie schimbat. Daca ai ghinionul sa pice ceva la ambreiaj, o volanta bmw e90 costa undeva la1490 lei. Nu este un pret de speriat pentru ca volanta este o piesa scumpa la orice masina.
Probleme des intalnite la BMW e90
De departe cea mai grava problema la e90 este intinzatorul de la lant la motoarele N47 care se gasesc pe primele generatii de e90 2005 – 2007 si care au fost remediate la versiunea facelift. Alte probleme grave nu au fost raportate, cel putin pana acum, la acest model.
Ce parere ai despre a 5 a generatie de BMW seria 3? Ti-ai cumpara un E90?