Generatia BMW seria 5 fabricata intre 1995 si 2003 poarta codul de fabrica E39, fiind succesorul lui BMW E34 si a fost inlocuit cu E60 in 2003. La lansare, modelul de baza a fost 520i cu 6 cilindri in linie, care a dezvoltat 150 CP, iar dupa facelift-ul din anul 2000 acelasi motor a avut 170 CP.
In functie de anul de fabricatie, E39 a fost disponibil cu multe motoare, acestea fiind la capitolul benzina: 523i, 525i, 528i, 530i, 535i, 540i, iar motorizarile diesel au fost: 520d (4 cilindri), 525d, 525td, 525tds, 530d (6 cilindri in linie). La aceasta generatie a aparut sistemul dublu VANOS, aceasta fiind o tehnologie care permite variatia deschiderii supapelor in functie de turatia motorului (prin decalarea axului cu came), atat la admisie cat si la evacuare.
Varful de gama M5 a fost introdus in 1998, cu un 4.9 litri V8 (cod motor S62) avand 405 CP. Masina a fost disponibila cu caroserie de limuzina sau break (touring), iar cutiile de viteze puteau fi manuale cu 5 sau 6 trepte (in functie de motorizare), sau 2 tipuri de cutii automate (Steptronic sau simplu) cu 5 trepte.
Cel mai slab motorizat model era BMW 525tds, o masina care avea sub capota acelasi motor de la generatia anterioara, E34, si se bucura de numai 116 cp.
Motoare pe benzina E39
Model | Putere | Cuplu | 0–100 km/h | Fabricatie |
---|---|---|---|---|
520i | 110 kW (150 PS; 148 bhp) @ 5900 | 190 N·m (140 ft·lbf) @ 3500 | 10.2/11.5 (MT/AT) | 1996–2000 |
520i | 125 kW (170 PS; 168 bhp) @ 6250 | 210 N·m (150 ft·lbf) @ 3500 | 9.1/10.2 (MT/AT) | 2000–2003 |
523i | 125 kW (170 PS; 168 bhp) @ 5500 | 245 N·m (181 ft·lbf) @ 3500 | 8.5/9.7 (MT/AT) | 1995–2000 |
525i | 141 kW (192 PS; 189 bhp) @ 6000 | 245 N·m (181 ft·lbf) @ 3500 | 8.1/8.9 (MT/AT) | 2000–2003 |
528i | 142 kW (193 PS; 190 bhp) @ 5500 | 280 N·m (210 ft·lbf) @ 3500 | 7.5/8.8 (MT/AT) | 1995–2000 |
528i SE | 142 kW (193 PS; 190 bhp) @ 5500 | 280 N·m (210 ft·lbf) @ 3500 | 7.1 (MT) | 1998 |
530i | 170 kW (231 PS; 228 bhp) @ 5900 | 300 N·m (220 ft·lbf) @ 3500 | 7.1/7.4 (MT/AT) | 2000–2003 |
535i | 180 kW (245 PS; 241 bhp) @ 5800 | 345 N·m (254 ft·lbf) @ 3800 | 6.9/7.6 (MT/AT) | 1996–2003 |
540i | 210 kW (286 PS; 282 bhp) @ 5400 | 440 N·m (320 ft·lbf) @ 3600 | 6.0/6.3 (MT/AT) | 1996–1998 |
540i | 217 kW (295 PS; 291 bhp) @ 5400 | 460 N·m (340 ft·lbf) @ 3600 | 5.4/5.6 (MT/AT) | 1999–2003 |
M5 | 294 kW (400 PS; 394 bhp) @ 6600 | 500 N·m (370 ft·lbf) @ 3800 | 4.8 (MT) | 1998–2003 |
Motoare pe diesel E39
Model | Putere | Cuplu | 0–100 km/h | Fabricatie |
---|---|---|---|---|
520d | 100 kW (136 PS; 134 bhp) @ 4000 | 280 N·m (210 ft·lbf) @ 1750 | 10.6 (MT) | 2000–2003 |
525d | 120 kW (163 PS; 161 bhp) @ 4000 | 350 N·m (260 ft·lbf) @ 2000 | 8.9/9.1 (MT/AT) | 2000–2003 |
525td | 85 kW (116 PS; 114 bhp) @ 4800 | 230 N·m (170 ft·lbf) @ 1900 | 11.9 (MT) | 1997–2000 |
525tds | 105 kW (143 PS; 141 bhp) @ 4600 | 280 N·m (210 ft·lbf) @ 2200 | 10.4/11 (MT/AT) | 1996–2000 |
530d | 135 kW (184 PS; 181 bhp) @ 4000 | 390 N·m (290 ft·lbf) @ 1750 | 8.1/8.4 (MT/AT) | 1998–2000 |
530d | 142 kW (193 PS; 190 bhp) @ 4000 | 410 N·m (300 ft·lbf) @ 1750 | 7.8/8.3 (MT/AT) | 2000–2003 |
Citeste si : Review BMW seria 3 E46
Cat consuma un BMW E39?
Cel mai popular si des intalnit pe strazile noastre, model E39 are motorizarea 2.0D care dezvolta 136 cai putere. Acest motor promite, cel putin in teorie, un consum de :
Consumul de combustibil – urban | 7.8 l./100 km. |
Consumul de combustibil – extra-urban | 4.6 l./100 km. |
Consumul de combustibil – mixt | 5.9 l./100 km. |
520i pe benzina facelift care dezvolta 170 cai putere la o cilindree de 2.2 cmc are un consum declarat de producator de :
Consumul de combustibil – urban | 12.2 l./100 km. |
Consumul de combustibil – extra-urban | 7.1 l./100 km. |
Consumul de combustibil – mixt | 9.0 l./100 km. |
Citeste si : Cat consuma cele mai populare masini din Romania
Probleme des intalnite la BMW seria 5 E39
1. Sticla farurilor se matuieste in timp si blocheaza lumina becurilor. Un far nou original costa circa 350 de euro.
2. Bielete, brate de suspensie, capete de bara: toate se uzeaza repede, dar sunt disponible in versiuni mai rezistente.
3. Servodirectia pierde din lichid, datorita furtunaselor care se uzeaza si se crapa in timp.
4. Uleiul de transmisie rezista pentru totdeauna? Nu chiar! Este recomandata schimbarea lui la 125.000 km.
5. Pixeli morti – este o problema tipica pentru BMW-urile vechi. Ecranul se repara sau se schimba cu totul.
6. Climatizare – de multe ori se intâmpla ca butoanele sa nu mai functioneze. Tastatura necesita inlocuire.
Citeste si : Motoare de evitat de la grupul BMW
Avantaje BMW E39
– pret accesibil
– foarte multe dotari de lux
– fiabilitate
– forme moderne eterne
– performanta
Dezavantaje BMW E39
– motorizari mari
– multe exemplare second-hand in stare proasta
Detii sau ai condus un BMW seria 5 E39 ? Spune-ne si noua parerea ta despre acest model!