Auto Napoca – stiri din lumea auto

Informatii utile despre anvelopele all season. Sunt potrivite pentru masina ta?

Informatii Utile Despre Anvelopele All Season. Sunt Potrivite Pentru Masina Ta

Informatii Utile Despre Anvelopele All Season. Sunt Potrivite Pentru Masina Ta

Trebuie sa-ti schimbi anvelopele la masina si ai vrea sa afli daca cele all season sunt o optiune buna?

Nu uita ca anvelopele sunt singurul punct de contact cu soseaua. Asta inseamna ca una dintre principalele caracteristici la care trebuie sa fii atent atunci cand alegi o anvelopa este siguranta pe care aceasta o poate oferi in timpul condusului.

In prezent, exista o mare varietate de anvelope pe piata, iar acest lucru face dificila alegerea anvelopelor potrivite. Din acest motiv, am decis ca in acest articol sa-ti dezvaluim de ce anume trebuie sa tii cont cand alegi anvelopele. De asemenea, iti vom dezvalui avantajele și dezavantajele anvelopelor all season si parerile celor care au achizitionat astfel de anvelope.  

Citeste si: De unde cumparam anvelope online?

Speram ca informatiile oferite sa te ajute sa-ti dai seama daca acest tip de anvelope sunt potrivite pentru masina.  

De ce ar trebui sa tii cont cand alegi anvelopele pentru masina

De Ce Ar Trebui Sa Tii Cont Cand Alegi Anvelopele Pentru Masina

Atunci cand alegi anvelopele este indicat sa tii cont de cateva aspecte importante. In felul acesta te vei asigura ca faci alegerea corecta.

Date despre anvelope

Pe flanc exista o serie de numere care iti ofera diverse date, nu doar dimensiunile si indicele de viteza. Un detaliu care este adesea trecut cu vederea si care poate provoca probleme la ITP este indicele de incarcare. Daca fisa tehnica indica o anumita valoare, poti monta anvelope cu acelasi indice de sarcina sau mai mare, dar niciodata mai putin- in caz contrar, nu vei trece ITP-ul. Asigura-te ca indicele de incarcare corespunde cu cel marcat in fisa tehnica a masinii.

Fii atent la oferte

Nu avea incredere in ofertele tipice „cumparati 3 primiti 4”, de multe ori acestea sunt anvelope a caror data de fabricatie este depasita. Pe flanc, exista 4 cifre care indica data de fabricatie sub forma saptamana-an. Retine ca o anvelopa mai veche de 5 ani isi pierde multe proprietati, chiar daca a fost depozitata corespunzator.

Anvelope directionale

Acest tip de banda de rulare, cu modelul in forma de sageata, ofera de obicei rezultate foarte bune pe carosabilul umed. Cu toate acestea, in cazul lor apare o uzura numita dinte de ferastrau – in special pe puntea spate – la masinile cu motor cu tractiune pe fata, care sunt conduse de obicei cu portbagajul gol.

Citeste si: Sfaturi despre cum sa alegi cele mai bune camere video auto

Atunci cand apare o astfel de uzura, se produce un zgomot deranjant care este adesea confundat cu un rulment deteriorat.

Anvelope asimetrice

Banda de rulare are doua zone diferite- o parte este directionala si urmareste evacuarea apei, iar cealalta maximizeaza aderenta laterala la virare. Cea  directionala sufera aceeasi uzura descrisa mai sus, asa ca aceste anvelope nu sunt recomandate pentru masinile cu tractiune si motor pe fata, mai ales daca puntea spate nu este multibrat.

Anvelope cu coeficient scazut de frecare

Acest tip de anvelopa este fabricat dintr-un cauciuc destul de rigid, care reduce rezistenta si, de asemenea, consumul de combustibil. Modelul benzii de rulare este, de asemenea, special. Este recomandat doar pentru modelele utilitare și cu putere redusa datorita limitarilor lor- prelungesc distantele de franare si pe carosabilul umed comportamentul lor nu este optim.

Anvelope cu protectie pentru janta

Exista cateva capace care au un inel din otel cauciucat introdus in lateral si care iese in afara cativa milimetri. In acest fel, protejeaza putin jantele (si anvelopa insasi) de frecarea de bordura. Sunt o buna optiune, pretul nu creste mult si datorita lor vei parca masina fara sa te enervezi.

Anvelope pentru monovolume

Unele monovolume mari sunt echipate cu anvelope cu un indice de incarcare destul de ridicat, ceea ce limiteaza optiunile de cumparare. Este foarte important ca in cazul acestui tip de vehicul sa se respecte indicele de sarcina- in caz contrar, pot derapa cu usurinta sau pot exploda.

Anvelope pentru 4 × 4

In general, SUV-urile sau masinile 4 × 4 ar trebui sa fie intotdeauna echipate cu anvelope de iarna. De obicei nu ating viteze foarte mari si, la iesirea de pe asfalt, sunt infinit mai eficiente decat cele de vara. Daca circuli pe drumuri accidentate, va trebui sa alegi anvelope speciale 4 × 4 (exista anvelope speciale pentru noroi, pietris, nisip … de toate).

Anvelope pentru masini clasice

Unii producatori (in special Michelin) ofera o gama de anvelope speciale pentru masinile clasice. Pretul lor este ridicat, dar contribuie la pastrarea autenticitatii vehiculului (roti cu banda alba, carcasa diagonala, TRX etc.). In plus, acestea au dimensiuni care nu mai sunt folosite la masinile moderne.

Avantaje ale anvelopelor all season

Avantaje Ale Anvelopelor All Season

Adio termometru

Datorita anvelopelor all season, nu va trebui sa te mai gandesti niciodata la temperatura, deoarece o anvelopa all season este foarte eficienta indiferent de vreme. Vei putea conduce in siguranta chiar daca e soare, chiar daca ploua, chiar daca ninge.

Vei economisi bani

Echiparea vehiculului cu anvelope de vara si inlocuirea lor cu anvelope de iarna cand se apropie frigul, presupune o cheltuiala suplimentara. Datorita anvelopelor all season, poti reduce cheltuielile fiindca nu va fi nevoie sa investesti in ambele tipuri de anvelope.

Vei schimba mai rar anvelopele

Va trebui sa schimbi anvelopele, dar din motive de uzura naturala sau kilometraj nu fiindca se schimba sezonul. In plus, trebuie sa ai in vedere ca, daca doresti sa pastrezi anvelopele vechi, trebuie sa le pastrezi in conditii potrivite si in deplina siguranta pentru a nu le deteriora atunci cand nu le folosesti. Pe de alta parte, schimband rar anvelopele, vei avea si mai mult spatiu in garaj.

Vei avea parte de siguranta tot anul

Multi soferi au tendinta de a folosi anvelopele si dupa trecerea unui anumit sezon. Dar acest lucru nu este deloc indicat intrucat, pe timp de iarna, franarea creste si, prin urmare, se reduce siguranta la volan. Datorita anvelopelor all season, aceasta problema dispare. Poti utiliza acelasi tip de anvelope pe tot parcursul anului, mentinand in acelasi timp siguranta.

Dezavantaje ale anvelopelor all season

Din pacate, anvelopele all season nu au doar avantaje. Acestea au si cateva dezavantaje pe care trebuie sa le afli pentru a lua cea mai buna decizie.

Anvelopele all season sunt utilizate in mod constant si, prin urmare, se uzeaza mai repede. In zone foarte calduroase sau geroase, o astfel de anvelopa va trebui schimbata la fiecare 6-7 luni.

Daca vara se dovedeste a fi prea calduroasa, anvelopele all season se topesc. Daca iarna este foarte geroasa – anvelopele ingheata si isi pierd proprietatile. Anvelopele all season nu sunt proiectate pentru conducere agresiva si utilizare off road. Se uzeaza repede pe drum de tara.

Daca doresti sa scapi de murdaria lichida, anvelopele all-season cu modele mici sunt la fel de ineficiente ca cele de vara. Numai anvelopele nou-noute si deloc uzate vor face fata acestora.

In conditii meteorologice extreme, vei putea controla mai greu masina. In cazul in care pe carosabil exista gheata sau zapada abundenta, riscul de deterioarare a anvelopelor este mare.

Pareri anvelope all season

Pareri Anvelope All Season

Parerile celor care au achizitionat anvelope all season sunt impartite. Exista pareri si pro si contra acestor anvelope.

Unii dintre cei care au ales astfel anvelope au afirmat ca sunt multumiti de achizitie. Altii au afirmat ca nu au intampinat vreo problema, dar ca nu exceleaza din niciun punct de vedere. Sunt bune daca nu sunt folosite prea mult.

Altii au afirmat ca nu le pot reprosa nimic anvelopelor all season. De asemenea, sunt soferi care au afirmat ca  anvelopele all season sunt anvelope de vara adaptate pentru iarna.

Exista soferi care sunt de parere ca pe carosabilul uscat și umed anvelopele all season nu asigura o franare buna. Pe de alta parte, nici controlul asupra masinii nu este extraordinar.

Binecunoscutul pilot de raliuri roman, Titi Aur, considera ca echipand masina cu anvelope all season „E ca si cum ai incerca sa  folosesti o haina subtire si iarna si vara. Vara iti va fi cald, iarna iti va fi frig.

Concluzie

Dupa cum poti observa, parerile privind anvelopele all season sunt impartite. Alegerea iti apartine. Tu stii ce este mai bine pentru tine. Cel mai important este sa alegi anvelopele care crezi ca iti ofera siguranta de care ai nevoie pe sosea.

Exit mobile version