Cea de a 4 a generatie BMW seria 3, cunoscuta sub denumirea de E46, este unul din cele mai iubite modele BMW din istorie. Liniile moderne, motorizarile diverse si fiabilitatea fac din acest model unul foarte apreciat de fanii marcii bavareze. A fost fabricat intre anii 1998 si 2006, iar din anul 2001 a primit un facelift si o noua gama de motorizari.
Intr-o recenzie pentru Motor Week, Richard Hammond de la Top Gear a spus ca BMW Seria E46 este o masina perfecta. Fata de generatia anterioara (E36), Seria 3 E46 s-a diferenţiat în primul rând prin reducerea greutăţii şi o foarte bună rigidizare a caroserie, dar şi proporţia perfectă a maselor pe punţi.
Motorizari BMW seria 3 E46
BMW seria 3 E46 a fost disponibila in 5 variante de caroserie : sedan, coupe, touring, hatchback (compact) si cabriolet. In ceea ce priveste motorizarile, au existat 19 motorizari pe benzina si 4 pe motorina.
Model | Motor | Produs | Capacitate | Nr. cil | Putere | Cuplu | 0–100 km/h |
---|---|---|---|---|---|---|---|
316i | M43TUB19 | 1998–2001 | 1895 | I4, 8v | 105 PS (77 kW) | 165 N·m (122 ft·lbf) | 12.4 s |
316i/ti | N42B18 | 2001–2004 | 1796 | I4, 16v | 115 PS (85 kW) | 175 N·m (129 ft·lbf) | 10.9 s |
N46B18 | 2004–2005 | ||||||
318i/Ci | M43TUB19 | 1998–2001 | 1895 | I4, 8v | 118 PS (87 kW) | 180 N·m (133 ft·lbf) | 10.4 s |
318i/Ci/ti | N42B20 | 2002–2003 | 1995 | I4, 16v | 143 PS (105 kW) | 200 N·m (148 ft·lbf) | 9.3 s |
N46B20 | 2004–2005 | ||||||
318Ci | 2005–2007 | 150 PS (110 kW) | 9.2 s | ||||
320i | M52TUB20 | 1998–2000 | 1991 | I6, 24v | 150 PS (110 kW) | 190 N·m (140 ft·lbf) | 9.9 s |
320i/Ci | M54B22 | 2000–2007 | 2171 | 170 PS (125 kW) | 210 N·m (155 ft·lbf) | 8.2 s | |
323i/Ci | M52TUB25 | 1998–2000 | 2494 | 170 PS (125 kW) | 245 N·m (181 ft·lbf) | 8.0 s | |
325i/xi/Ci/it (US) | M54B25 | 2001–2005 | 184 PS (135 kW) | 237 N·m (175 ft·lbf) | 7.3 s | ||
325i/Ci SULEV (US) | M56B25 | 2002–2005 | 184 PS (135 kW) | 237 N·m (175 ft·lbf) | 7.3 s | ||
325i/xi/Ci/ti (EUR) | M54B25 | 2001–2007 | 2494 | 192 PS (141 kW) | 245 N·m (181 ft·lbf) | 7.2 s | |
328i/Ci | M52TUB28 | 1998–2000 | 2793 | 193 PS (142 kW) | 280 N·m (207 ft·lbf) | 7.0 s | |
330i/xi/Ci | M54B30 | 2000–2007 | 2979 | 233 PS (171 kW) | 300 N·m (221 ft·lbf) | 6.5 s | |
330i/Ci ZHP (US Only) | 2003–2006 | 238 PS (175 kW) | 301 N·m (222 ft·lbf) | 5.6 s | |||
M3 (US) | S54B32 | 2001–2006 | 3246 | 338 PS (249 kW) | 355 N·m (262 ft·lbf) | 4.9 s | |
M3 (EUR) | 2001–2006 | 343 PS (252 kW) | 365 N·m (269 ft·lbf) | 4.9 s | |||
M3 CSL | 2003–2004 | 360 PS (265 kW) | 370 N·m (273 ft·lbf) | 4.8 s | |||
M3 GTR (Street) | 2001 | 3997 | V8, 32v | 351 PS (258 kW) | 365 N·m (269 ft·lbf) | 4.5 s | |
M3 GTR (Race) | 2001–2005 | 500 PS (368 kW) | 479 N·m (353 ft·lbf) | 3.5 s |
Cat consuma un BMW E46?
Cel mai economic model BMW e46 este varianta de motorizare diesel 318D 115 CP produs intre 2001 si 2005 si care are un consum declarat de producator de :
Consumul de combustibil – urban | 7.8 l./100 km.![]() |
Consumul de combustibil – extra-urban | 4.7 l./100 km.![]() |
Consumul de combustibil – mixt | 5.8 l./100 km. |
Dintre motorizarile pe benzina, consumul cel mai mic il are BMW e46 316i, cod motor N42B18 fabricat intre anii 2001 si 2005:
Consumul de combustibil – urban | 9.9 l./100 km. |
Consumul de combustibil – extra-urban | 5.5 l./100 km.![]() |
Consumul de combustibil – mixt | 7.1 l./100 km. |
Probleme des intalnite la BMW E46
Cele mai des intalnite probleme la BMW seria 3 E46 sunt :
1. La modele pe benzina
– cel mai des cedeaza debitmetru. Se schimba relativ usor dar piesa costa aproximativ 600 lei
– probleme cu scurgerile de ulei, datorate garniturilor care se deterioreaza. De verificat garnitura de la distributie, semering vibrochen, garnitura de la capacul tacheti si garnitura de la corp filtru ulei.
(P) Stiai ca BMW recomanda uleiurile Castrol? Vezi aici ultimele oferta la Uleiuri auto Castrol pentru BMW-ul tau.
– final stage resistor sau piesa cu tepi (atunci cand nu mai merge clima sau aerul conditionat)
2. La motoarele pe motorina
– turbina este cea mai mare chieltuiala in cazul motorizarii pe motorina. Reconditionarea unei turbine la BMW E46 costa in jur de 900 lei iar achizitia unei turbine noi poate ajunge pana la 1000 euro.
Alte probleme comune la ambele motorizari sunt : bucsa spate cardan (se aude o bubuitura la schimbarea vitezei) si bratele de la suspensia fata.
Citeste si: Motoare de evitat de la BMW
Avantaje si dezavantaje BMW E46
Ca posesor de BMW seria 3 E46 pot spune ca exista mai multe avantaje decat dezavantaje in cazul achizitionarii unui model BMW e46.
Avantaje:
– este best buy-ul din clasa sa
– tinuta de drum impecabila
– fiabilitate mare daca masina a fost intretinuta corespunzator
– piese de schimb la preturi bune
– multe masini disponibile la dezmembrari
– 318i din anul 2001 a fost declarat motorul anului
Dezavantaje BMW E46:
– imagine proasta a marcii in Romania
– multe masini alergate si prost intretinute
– tractiunea pe spate poate fi o problema iarna
Ca o concluzie, BMW seria 3 E46 va fi mereu o marca iubita si apreciata de cei care detin un astfel de model si un motiv de invidie pentru cei care nu si-o permit!
Tu ce parere ai despre BMW seria 3 E46?
Galerie foto BMW E46
Sursa foto: realcode.com
–
PS: daca esti in cautarea unui BMW E46 foarte bine intretinut, mi-am scos masina la vanzare: https://autonapoca.ro/vand-masina-personala-bmw-e46/