Scoala ta de soferi indeplineste conditiile impuse de lege?

Conducerea unei scoli de soferi presupune pasiune si efort nemasurat pentru obtinerea performantei, cea evidentiata de statistici, adica, de numarul candidatilor care reusesc sa obtina permisul de conducere, in special din prima incercare, nu? Pentru ca asta ne dorim toti, cei care oferim posibilitatea inscrierii la cursurile auto, cat si cei care le urmeaza.

In drumul nostru spre succes, selectia riguroasa a instructorilor auto, dar si a celor pe care doresti sa ii angajezi ca profesori de legislatie rutiera, sunt cele mai importante masuri in atingerea scopului tintit.

De ce spun asta?

Sa nu uitam ca anual, scolile de soferi sunt verificate din punct de vedere al mentinerii conditiilor de autorizare, dar si de un grad minim de promovabilitate/categorie, de 40%, care reprezinta raportul dintre numarul de cursanti care au promovat primul examen in vederea obtinerii permisului de conducere si numarul cursantilor care s-au prezentat pentru prima data la examen pentru categoria respectiva, in aceasta perioada, asa cum reiese din prevederile art. 9, alin. 3)/ Ordinul nr. 733/2013.

Cu alte cuvinte, reautorizarea unei scoli de soferi, este conditionata de numarul de cursanti care au reusit la examinarea auto. Deci? Cu cat implicarea se intensifica, cu atat gradul de satisfactie si nivelul de performanta cresc. Cateva notiuni, esentiale de altfel, despre scolile de soferi.

Citeste si: Acte necesare inscriere la scoala de soferi

Scolile de soferi sunt acele entitati autorizate pentru pregatirea atat teoretica, cat si practica a viitorilor conducatori auto.

Scolile de soferi se impart in:

  • Scoli de soferi amatori, care fac referire la asigurarea cursurilor pentru categoriile A si B, precum si subcategoriile acestora
  • Scoli de soferi profesionisti, care pregatesc cursantii pentru obtinerea permisului de conducere pentru categoriile C, D si E

Scolile de conducatori auto, isi desfasoara activitatea in baza unei autorizatii eliberate de catre Autoritatea Rutiera Romana – A.R.R., sau in baza autorizatiei eliberate intr-un alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European, in cazul prestarii de servicii in Romania in regim transfrontalier, conform prevederilor Ordinului nr. 733/2013. Tot acelasi ordin, ne informeaza asupra faptului ca scolile de soferi trebuie sa indeplineasca cumulativ trei conditii si anume:

  • Onorabilitate
  • Baza materiala
  • Competenta profesionala

Citeste si: Cele mai des intalnire greseli la examenul auto

Onorabilitatea, face referire la necesitatea ca persoana, care conduce si organizeaza activitatea institutiei, sa nu fi fost condamnata pentru infractiuni care o fac incompatibila cu exercitarea unui asemenea drept. De asemenea, se are in vedere ca persoana care conduce scoala de soferi sa nu fi fost declarata inapta de A.R.R., adica sa nu i se fi retras autorizatia, in cazul in care, in trecut, a mai indeplinit o astfel de functie. Baza materiala a unei scoli de soferi, are in vedere, detinerea in proprietate (atentie, nu coproprietate) sau in baza unui contract de leasing a cel putin unui vehicul pentru categoria solicitata, sa fie agreat de A.R.R., sa existe contracte de asigurare pentru daune provocate tertilor, etc.

Competenta profesionala desemneaza obligativitatea angajarii pe durata nedeterminata, a cel putin unui instructor auto si a unui profesor de legislatie rutiera, precum si existenta unui contract de prestari servicii cu o unitate medicala.

Mai multe detalii, regasiti pe site-ul DRPCIV.RO, b-drpciv.ro, chestionare-az.ro, odat.ro, pagini web care ofera legislatie rutiera actualizata pentru cei interesati, dar si multe alte informatii pe categoria dorita.

Această pagină web folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența de navigare și a asigura funcționalițăți adiționale.