Masina personala sau rent a car?
20/10/2014
Mituri si legende despre bateriile auto
20/10/2014
Arata tot

Ce se poate intampla cu masina daca circuli fara uleiuri sau lichide?

Ulei motor, lichidul de servodirecţie, uleiul din transmisie, lichidul de frână, bujiile, filtrul de aer şi filtrul de carburant sunt elemente esenţiale pentru funcţionarea optimă a fiecărui vehicul.

Dacă nu verificaţi frecvent nivelul lor, riscaţi să vă treziţi fără suficient ulei, sau fără suficient lichid de răcire sau de frână, ca să nu mai vorbim de filtrele de aer îmbâcsite cu praf, insecte, nisip şi alte elemente.

Respectaţi întocmai intervalele de service specificate de constructor pentru automobilul dumneavoastră pentru a-i optimiza funcţionarea, reduce uzura morală şi menţine performanţele.

1. Ulei

martor nivel ulei

In primul rand trebui sa vedem care este rolul uleiului de motor :

  • Ungere – aceasta este cea mai importanta sarcina a uleiului motor care realizeaza reducerea frecarii si preintimpina uzura.
  • Racire – numai 60% din racirea motorului se realizeaza prin lichidul de racire sau aer. Diferenta este racire produsa de uleiul motor.
  • Curatire – gudroane, depuneri, condens, etc. pot ajunge in motor reducandu-i performantele.
  • Etansare – uleiul de motor imbraca suprafetele cilindrilor cu o pelicula ce are grosimea de cca. 2-3 microni. Nu este mult, dar este suficient pentru o etansare care sa previna pierderea de putere a motorului.
  • Actionare – diverse sisteme de reglare au ca agent de actionare uleiul. Exemplu: tachetii hidraulici din sistemul de distributie.

Daca circuli fara ulei, vor incepe sa scoata sunete (tachetii, axa cu came, culbutori) si in cel mai rau caz, segmentii se vor bloca si vor cala motorul. Pentru a preveni stricarea motorului este recomandat sa verificati nivelul uleiului cel putin o data pe luna, sa inlocuiesti toate garniturile care s-ar putea deteriora din cauza vechimii si in cazul in care constati nivelul sub minim sa completezi cu ulei de acelasi tip si sa mergi la mecanic.

2. Becul aprins la benzina

ac benzina

Există deja un mit pe plaiurile mioritice care spune că rişti să înfunzi injectoarele sau traseul de alimentare cu carburant cu mizeria din rezervor dacă mergi “pe bec”. Mitul respectiv este adevărat, iar rularea cu cantitatea minimă de carburant în rezervor poate să avarieze şi pompa de carburant (pompele folosesc carburantul care le înconjoară şi care trece prin ele pentru răcire).

Sonda litrometrică (responsabilă de măsurarea cantităţii de carburant din rezervor) tinde să prezinte erori dacă alimentaţi frecvent cu cantităţi reduse de carburant. Este de preferat să faceţi plinul în loc să alimentaţi de mai multe ori cu 5 sau cu 10 litri.

3. Antigel

martor lichid racire

Antigelul se utlizează pe întreaga perioadă a anului, nu doar iarna, deoarece protejează de rugină şi creşte temperatura de fierbere a lichidului de răcire .Atunci când nivelul de răcire scade, temperatura motorului creşte rapid, mai ales vara, ducând la arderea garniturii de chiulasă. Asiguraţi-vă că lichidul este la nivel optim, eventual completaţi-l respectând instrucţiunile producătorului. De asemenea, la drumuri lungi sau concedii luaţi cu voi în maşină un bidon de rezervă.

Citeste continuarea pe Studentul.info.

Tudor
Tudor
Car addict. Ex BMW Driver. Autonapoca writter.

Like us on Facebook!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai recente stiri auto, poze si video.