Constructorii auto europeni reduc previziunile de vânzări pentru anul în curs

Constructorii Auto Europeni Reduc Previziunile De Vânzări Pentru Anul în Curs

Deși producătorii europeni de automobile se așteptau anterior la o creștere a vânzărilor, aceștia și-au modificat recent previziunile, sugerând o scădere de aproximativ 1%. Acest lucru va duce la o încetinire a adoptării mașinilor electrice, care au nevoie de o infrastructură de încărcare costisitoare. Constructorii europeni de automobile speră să obțină asistență guvernamentală pentru a stimula economia și pentru a implementa mai rapid infrastructura de încărcare în țările europene. În special, Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) s-a alăturat perspectivei negative pentru vânzările de automobile în 2022.

Potrivit profesorului Ferdinand Dudenhoeffer, director al CAR, Centrul german de cercetare în domeniul automobilelor, perspectivele de vânzări pentru mașinile de oraș și SUV-uri sunt din ce în ce mai slabe. Principalul motiv al posibilei scăderi a vânzărilor de automobile este reprezentat de evenimentele care au loc în Ucraina. Odată cu invazia militară a Rusiei în Ucraina, prețurile energiei au crescut vertiginos și există riscuri serioase ca Europa să intre în recesiune. Costul mai ridicat al combustibililor fosili a afectat industria și duce la scăderea economiei. Băncile centrale din majoritatea țărilor europene se luptă acum cu inflația. Acest lucru se reflectă în comportamentul investitorilor care au nevoie de un motiv întemeiat pentru a cumpăra acțiuni auto.

Un alt motiv al scăderii vânzărilor de mașini este scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor. În loc să își modernizeze mașina, locuitorii din Uniunea Europeană preferă să aștepte un an înainte de a-și cumpăra una nouă. Oliver Ziepse, directorul executiv al BMW, a declarat că industria auto are nevoie de ajutor guvernamental în prezent, în special de ajutorul destinat creării și dezvoltării infrastructurii de încărcare a automobilelor. Ziepse consideră că industria poate reveni la creștere doar după ce vor fi atinse anumite obiective. În primul rând, trebuie îmbunătățită sustenabilitatea lanțului de aprovizionare. Trebuie adoptată o lege care să asigure accesul la materiile prime necesare pentru producerea și întreținerea vehiculelor electrice. În al doilea rând, rata de implementare a infrastructurii de încărcare a vehiculelor trebuie să crească semnificativ. 

Astfel, o scădere de 1% a vânzărilor prevăzută de ACEA va duce la pierderi de până la 9,6 milioane pe an. Reamintim că scăderea vânzărilor de mașini în Europa a fost de 26% față de 2019. Mai mulți factori au contribuit la această scădere dramatică a vânzărilor: ieșirea Marii Britanii din UE, pandemia COVID-19 și penuria de semiconductori care a urmat, precum și invazia militară rusă în Ucraina. Prognoza LMC Automotive privind scăderea vânzărilor afectează 4 piețe cheie și este și mai puțin optimistă, de 5,9% pentru 2022. Înainte de invazia militară rusă în Ucraina, LMC Automotive a prezis o creștere de aproape 9% a vânzărilor, dar acțiunea militară a stricat totul. În special, LMC Automotive ezită să facă previziuni de vânzări pentru 2023, afirmând pur și simplu că nu sunt vremuri bune pentru industria auto. 

Scăderea cererii de automobile poate fi explicată prin mai multe lucruri importante. În primul rând, este vorba de creșterea abruptă a inflației, în ciuda eforturilor depuse de băncile centrale pentru a o combate. În al doilea rând, creșterea prețurilor la energie este cea care reduce puterea reală de cumpărare a cetățenilor UE. Al treilea este politica monetară restrictivă a guvernelor. Ne aflăm acum într-un punct în care aprovizionarea limitată are un efect redus sau inexistent asupra vânzărilor. În plus, se preconizează că, în 2023, va fi posibilă depășirea majorității problemelor care au cauzat limitarea ofertei, inclusiv a deficitului de semiconductori. Cu toate acestea, scăderea cererii va fi un factor cheie în această scădere a vânzărilor. Bernstein Research a declarat că numărul de restanțe a scăzut semnificativ în ultima perioadă, ceea ce înseamnă că rezultatele financiare pentru al treilea trimestru din 2022 nu vor reflecta ceea ce se întâmplă cu adevărat în industria auto.

Dudenhoeffer a precizat că 2023 ar putea fi un an foarte dificil pentru mulți producători auto europeni. Bernstein Research se așteaptă ca profiturile înainte de impozitare ale marilor companii să scadă cu 25-30%, ceea ce ar putea fi cel mai rău din ultimii 20-30 de ani. În plus, experții nu se așteaptă ca industria să își revină rapid. În ultimii ani, principalii producători auto s-au bucurat de profituri neașteptat de mari. Unele dintre ele par să fi dat lovitura, ca atunci când joacă sloturi online pe bani reali , datorită introducerii unor abonamente plătite pentru unele funcții auto non-triviale, cum ar fi comutarea automată între farurile de fază scurtă și cele de fază lungă sau încălzirea scaunelor. Cu toate acestea, se pare că acele vremuri s-au încheiat.

Această pagină web folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența de navigare și a asigura funcționalițăți adiționale.