Un om de afaceri din Suceava a construit din bani proprii primul metru de autostrada din Moldova
05/03/2019
E oficial: Ministrul Mediului a anuntat cand va demara programul rabla 2019!
19/03/2019
Arata tot

Piesele care se uzeaza cel mai usor la o masina diesel

Conform datelor oficiale oferite de DRPCIV la finalul anului 2017 in Romania erau inmatriculate 5.996.377 autoturisme din care 42% sunt diesel. Daca esti printre soferii care conduc o masina diesel, afla ca unele piese se pot defecta mai usor. Am discutat cu un expert din cadrul magazinului online pieseshop.ro specializati pe piese auto vw si iata care sunt piesele mai sensibile:

Turbina

O piesa intalnita si la masinile pe benzina, dar care se strica mai des la cele diesel. Principalele cauze sunt lubrifierea deficitara  si blocarea geometriei variabile. Uleiul slab calitativ sau neschimbat la  timp este principala problema. In cazul masinilor diesel, uleiul se umple repede de depuneri si se innegreste, pierzandu-si din proprietati. Si cum uleiul raceste turbosuflanta, daca e vechi sau contaminat, va afecta racirea care, in timp, duce la  temperaturi inalte ce provoaca uzuri. Turbo-compresorul la diesel se mai strica  si de la depunerile de calamina si ulei care blocheaza diferite vacuum-uri, senzori sau sonde.

Filtru de particule

O problema des intalnita la masinile diesel aduse din afara este filtrul de particule. Acesta se infunda  si autocuratarea nu mai este eficienta. Asta inseamna ca masina nu mai trage si consuma mult. Iar primul semn ca  sunt probleme cu filtrul este martorul aprins in bord. O inlocuire a unui filtru de particule costa destul de mult si unii prefera sa-l anuleze. Aceasta practica este ilegala iar cei care fac o astfel de operatiune risca sa ramana fara talon.

Citeste si: Probleme frecvente la VW Golf

Injectoare

O alta mare problema a motoarelor diesel este defectarea injectoarelor. Motorina de slaba calitate face ca acestea sa nu functioneze in parametrii. Si mai exista si o problema de exploatare corespunzatoare a injectoarelor, deoarece majoritatea celor care au masini diesel circula in orase si injectoarele primesc un flux de motorina scazut, iar asta face ca ele sa nu se curete.

Volanta

Volanta este o componenta a ambreiajului masinii si este conceputa sa amortizeze vibratiile unui motor. Iar un motor diesel, vibratiile sunt tot mai mari mai ales la motoarele diesel cu mai multe injectii pe o cursa a pistonlui. Cand se defecteaza volanta se simt vibratii, smucituri, batai atat la relanti cat si in sarcina. Cauzele defectarii volantei tin de vechimea masinii, utilizarea excesiva a ambreiajului in trafic dar si de exploatarea masinii in sarcina.

Citeste si: Semne ca ambreiajul incepe sa se strice

EGR

Valva EGR este valva care face ca o parte din gazele de evacuare sa reintre in admisie pentru o ardere mai completa. Numele vine de la Exhaust Gas Recirculation si preia o parte din gazele de esapament pe care le reintroduce in admisie, realizand astfel o poluare redusa. La masinile diesel aceasta valva se blocheaza  sau se infunda din cauza calaminei, lucru care nu se intampla la motoarele pe benzina. Asta duce la un consum crescut  si la oscilatiiale ralantiului, dar si la noxe crescute.

Asadar exploatarea unei masini diesel nu este foarte ieftina si in unele cazuri consumul scazut nu compenseaza valoarea pieselor care se pot defecta. Dar daca ramai vreodata cu masina in drum, cei de la pieseshop.ro au introdus un serviciu de asistenta rutiera gratuita. Tot ce trebuie sa faci este sa cumperi piese auto si beneficiezi de serviciul de tractare gratuit. Mai multe detalii aici.

Tudor
Tudor
Car addict. Ex BMW Driver. Autonapoca writter.

Like us on Facebook!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai recente stiri auto, poze si video.