Spalatoria auto Traian 7 Cluj
16/01/2015
Cele mai accesibile modele de statii radio
20/01/2015
Arata tot

5 pasi simpli pentru verificarea unei masini second hand inainte de achizitie

Achizitia unei masini second hand poate fi o loterie, mai ales daca nu aveti experienta si cunostinte in domeniu. Cel mai sigur mod de a testa o masina este sa mergeti cu ea la reprezentanta pentru o verificare amanuntita.

Pentru a nu chieltui o avere cu mai multe masini duse la testare (aproximativ 100 euro costa o diagnoza), va recomandam 5 pasi simpli pentru verificarea masinii inainte de a merg cu ea la reprezentanta:

1. Examinare vizuala

Acest pas este foarte important si este recomandat a se efectua doar cu masina proaspat spalata. Examinati vopseaua in locuri predispuse cel mai usor la lovituri :

– verificati daca are rugina la aripi

– verificati dupa urme de uzura la manerele de la portiere

– ridicati capota si examinati daca exista diferente de culoare pe langa bara sau faruri

– verificati sa fie aceiasi serie pe toate geamurile (o serie diferita poate fi un semn ca masina a suferit un accident)

– in interior cele mai predispuse la uzura sunt fetele de la portiera, volanul, scaunul soferului, pedalele, schimbatorul de viteze si frana de mana

Daca elementele de uzura interioara par a fi prea mari pentru varsta masinii, este foarte probabil ca fostul sau fostii proprietari sa nu fi avut prea mare grija de masina.

2. Ambreiaj

Am mai discutat intr-un articol, despre acest aspect, pe care il consider foarte important. Uzura ambreiajului spune multe despre stilul de condus al fostului proprietar. Pentru a verifica ambreiajul, porniti motorul, trageti frana de mana la maxim si accelerati in timp ce ridicati treptat ambreiajul. Daca ambreiajul tine foarte sus si masina nu da semne ca ar vrea sa plece de pe loc, inseamna ca ambreiajul este uzat. Deasemeni ar trebui sa se simta un miros de fier incins.

3. Verificarea suspensiilor 

Pentru a verifica uzura suspensiilor, puteti face un test simplu : conduceti pe un drum cu gropi si/sau denivelari. Daca suspensiile sunt uzate, se vor auzi sunete metalice in mers. Uneori pot fi doar amortizoarele de vina, dar pot fi si capetele de bara, bucsele, bratele, bieletele antiruliu.

4. Verificarea directiei

Pentru a verfica daca exista o problema cu directia masinii, luati mainile de pe volan la o viteza mica (30-40 km/h) pe un drum liber. Daca masina trage stanga sau dreapta, inseamna ca rotile nu sunt centrate, un cauciuc este desumflat sau mai grav masina a suferit un accident si directia este afectata.

5. Pete de ulei

Uleiul este “sangele” masini si este esential pentru functionarea optima a motorului (am vorbit aici despre ce se intampla daca masina circula fara lichide). Din acest considerent, trebuie sa verificati daca masina pierde sau consuma prea mult ulei :

– primul si cel mai simplu pas este sa verificati joja (urma de ulei trebuie sa fie la mijloc intre minim si maxim)

– ridicati capota si verificati daca sunt pete de ulei pe scutul motorului

– mutati masina din loc si verificati daca sunt pete de ulei pe asfalt

– acest pas necesita cunostinte mai avansate dar daca masina consuma ulei, fumul care iese pe la esapament va avea o nuanta de albastru. Mai multe informatii aici.

Dupa examinarea prin cei 5 pasi, veti sti daca masina merita dusa la reprezentanta pentru o verificare amanuntita sau este o teapa. Succes.

Tudor
Tudor
Car addict. Ex BMW Driver. Autonapoca writter.

Like us on Facebook!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai recente stiri auto, poze si video.