Am vorbit intr-un articol anterior, despre faptul ca foarte multe masini inmatriculate in Romania sunt second hand. Indiferent de cat de cunoscator in materie de masini te consideri, o vizita la un service specializat iti va oferi raspunsurile necesare deoarece ei au aparatura necesara unei diagnoze exacte.
Asadar sa incepem topul:
1. Ambreiaj
O masina cu foarte multi km in bord poate prezenta o uzura mai mare a ambreiajului iar cheltuiala cu un kit ambreiaj nu este de neglijat. Verificarea se face in felul urmator : cu frana de mana ridicata, se accelereaza in timp ce se ridica ambreiajul. Daca ambreiajul este bun masina va da sa plece dar daca este stricat si patineaza masina se va tura foarte mult dar nu va da semne ca vrea sa plece de pe loc.
2. Sunetul motorului
Sunetul motorului este un alt indicator al uzurii ridicate a masinii. Un motor corect exploatat va avea un sunet lin si neintrerupt de vibratii ciudate sau zgomote. Fluctuatia acului de la acceleratie la relanti este un al semn al unui motor uzat.
3. Pierderi de ulei
De obicei samsarii dar si vanzatorii obisnuiti nu lasa pete de ulei pe la motor astfel incat sa fie indepartati posibilii cumparatori. Dar daca scurgerea este sub motor si necesita reperatii costisitoare, mascarea ei nu este posibila. Asadar verificati scutul motorului sau mutati masina din locul in care a stat pentru a verifica eventuale pete recente de ulei. Daca vi se pare ceva suspect ar fi bine sa evitati achizitia.
4. Starea interiorului
Starea interiorului va poate spune foarte multe despre felul in care a fost exploatata si ingrijita masina. Un interior invechit in special in zonele cele mai accesibile soferului (volan, pedale, schimbator) pot spune multe despre starea masinii. De cele mai multe ori samsarii retapiteaza volanul si schimbatorul pentru a ascunde aceste aspecte de ochii celor creduli.
5. Vopseaua
Vopseaua nu poate indica varsta sau km reali unei masini in schimb va poate oferi informatii pretioase despre felul in care fost exploatata sau daca a fost implicata in accidente. Verificati elementele masinii pentru diferente de culoare sau indoituri care va pot pune viata in pericol. Un pret foarte bun pentru o masina se poate datora si faptului ca a fost accidentata si reparata ultetior. Cele mai expuse pentru ruginire sunt aripile si pragurile.
Bonus
Poti verifica istoricul unei masini, cum ar fi km reali, eventualele daune si daca masina a fost sau nu furata folosind platforma Car vertical.
In fiecare raport primesti:
- Istoricul de service al vehiculului
- Raport daune ascunse
- Kilometraj modificat
- Fotografii din istoricul vehiculului
- Proprietari multipli
- Înregistrări furturi
- Defecțiuni frecvente ale fiecărui model
- Alte informații utile
Daca raportarea nu gaseste nicio informatie concludenta, poti solicita refund.

Mai stii si alte piese vitale ce necesita o verificare mai amanuntita?