Despre filtrul de particule (DPF)

Filtrul de particule a fost introdus pentru prima data de catre Peugeot pe modelul 607 in anul 1999 sub denumirea de FAP. Este pozitionat pe traseul de evacuare al masinii si a insemnat unul dintre principalele sisteme tehnologice ce au permis trecerea de la Euro 3 la Euro 4.  Pentru a functiona corespunzator mai are nevoie de o serie de senzori si de un catalizator de oxidare.

Filtrul de particule reducere poluarea cu pana la 85% la motoarelor diesel prin „prinderea” particulelor eliberate dupa ardere, in mare parte particule de carbon, aerosoli sau sulfiti. Particulele sunt emisii poluante cu impact nociv asupra mediului (miros urat, vizibilitate scazuta, depuneri) si a sanatatii omului (efect cancerigen).

Citeste si: Simptomele unei turbine defecte

De ce se defecteaza filtrul de particule?

Cea mai mare problemă a filtrului de particule este faptul că, dupa un anumit nr de kilometri, are nevoie de regenerare. Aceasta se face în mod automat, în general prin creșterea temperaturii din galeria de evacuare prin diferite procedee. Atunci, particulele nocive sunt eliminate, astfel încât filtrul poate funcționa din nou la eficiență maximă. Totuși, din cauza turațiilor reduse din traficul urban, regenerarea nu se poate efectua cu succes în anumite momente. Motorul intra în modul de avarie, puterea este redusă, turația limitată, regenerarea trebuind să fie făcută printr-o procedură destul de complicată.

De principiu, procedura este menționată de fiecare producător în parte, însă la bază, șoferul trebuie să meargă cu viteză constantă, la o turație mai ridicată, pentru a ajuta filtrul să se regenereze. Însă, acest lucru este aproape imposibil în traficul din oraș, ceea ce înseamnă că este necesară ieșirea pe un drum mai liber. Timp pierdut, carburant irosit și nervi. În teorie, o mașină cu filtru de particule trebuie condusă la turații mai ridicate, însă, pentru anumiți utilizatori asta nu funcționează mereu.

(P) Ai probleme cu filtrul de particule? Incearca un Aditiv STP pentru curatarea filtrului de particule.

Cum protejam filtrul de particule?

În principal, un stil de condus fără a subtura excesiv și inutil motorul va permite filtrului să se regenereze automat. Dacă asta nu se întâmplă, filtrul de particule poate fi regenerat în service, printr-o procedură indusă cu testerul de fabrică. În ultimul timp există foarte multe firme care au în ofertele comerciale operatiunea de curatare a filtrului de particule.

În cazuri extreme, este posibilă anularea completă a filtrului, această operațiune necesitând scoaterea fizică de pe mașină a filtrului, dar și rescrierea softului pentru motor, care trebuie să „știe” de lipsa filtrului și să funcționeze fără el. Acest procedeu implica unele dezavantaje cum ar fi : apariția fumului la accelerații sau un consum mai mare de combustibil.

Citeste siMotoare de evitat de la Grupul VAG

Această pagină web folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența de navigare și a asigura funcționalițăți adiționale.