Siguranta si profesionalism intr-o singura reprezentare: Componente auto fabricate in Romania
08/07/2016
Noxe CO2 BMW seria 3 E46
09/07/2016
Arata tot

Review BMW seria 5 E39

Generatia BMW seria 5 fabricata intre 1995 si 2003 poarta codul de fabrica E39, fiind succesorul lui BMW E34 si a fost inlocuit cu E60 in 2003. La lansare, modelul de baza a fost 520i cu 6 cilindri in linie, care a dezvoltat 150 CP, iar dupa facelift-ul din anul 2000 acelasi motor a avut 170 CP.

In functie de anul de fabricatie, E39 a fost disponibil cu multe motoare, acestea fiind la capitolul benzina: 523i, 525i, 528i, 530i, 535i, 540i, iar motorizarile diesel au fost: 520d (4 cilindri), 525d, 525td, 525tds, 530d (6 cilindri in linie). La aceasta generatie a aparut sistemul dublu VANOS, aceasta fiind o tehnologie care permite variatia deschiderii supapelor in functie de turatia motorului (prin decalarea axului cu came), atat la admisie cat si la evacuare.

Varful de gama M5 a fost introdus in 1998, cu un 4.9 litri V8 (cod motor S62) avand 405 CP. Masina a fost disponibila cu caroserie de limuzina sau break (touring), iar cutiile de viteze puteau fi manuale cu 5 sau 6 trepte (in functie de motorizare), sau 2 tipuri de cutii automate (Steptronic sau simplu) cu 5 trepte.

Cel mai slab motorizat model era BMW 525tds, o masina care avea sub capota acelasi motor de la generatia anterioara, E34, si se bucura de numai 116 cp.

interior bmw e39

Motoare pe benzina E39

Model Putere Cuplu 0–100 km/h Fabricatie
520i 110 kW (150 PS; 148 bhp) @ 5900 190 N·m (140 ft·lbf) @ 3500 10.2/11.5 (MT/AT) 1996–2000
520i 125 kW (170 PS; 168 bhp) @ 6250 210 N·m (150 ft·lbf) @ 3500 9.1/10.2 (MT/AT) 2000–2003
523i 125 kW (170 PS; 168 bhp) @ 5500 245 N·m (181 ft·lbf) @ 3500 8.5/9.7 (MT/AT) 1995–2000
525i 141 kW (192 PS; 189 bhp) @ 6000 245 N·m (181 ft·lbf) @ 3500 8.1/8.9 (MT/AT) 2000–2003
528i 142 kW (193 PS; 190 bhp) @ 5500 280 N·m (210 ft·lbf) @ 3500 7.5/8.8 (MT/AT) 1995–2000
528i SE 142 kW (193 PS; 190 bhp) @ 5500 280 N·m (210 ft·lbf) @ 3500 7.1 (MT) 1998
530i 170 kW (231 PS; 228 bhp) @ 5900 300 N·m (220 ft·lbf) @ 3500 7.1/7.4 (MT/AT) 2000–2003
535i 180 kW (245 PS; 241 bhp) @ 5800 345 N·m (254 ft·lbf) @ 3800 6.9/7.6 (MT/AT) 1996–2003
540i 210 kW (286 PS; 282 bhp) @ 5400 440 N·m (320 ft·lbf) @ 3600 6.0/6.3 (MT/AT) 1996–1998
540i 217 kW (295 PS; 291 bhp) @ 5400 460 N·m (340 ft·lbf) @ 3600 5.4/5.6 (MT/AT) 1999–2003
M5 294 kW (400 PS; 394 bhp) @ 6600 500 N·m (370 ft·lbf) @ 3800 4.8 (MT) 1998–2003

Motoare pe diesel E39

Model Putere Cuplu 0–100 km/h Fabricatie
520d 100 kW (136 PS; 134 bhp) @ 4000 280 N·m (210 ft·lbf) @ 1750 10.6 (MT) 2000–2003
525d 120 kW (163 PS; 161 bhp) @ 4000 350 N·m (260 ft·lbf) @ 2000 8.9/9.1 (MT/AT) 2000–2003
525td 85 kW (116 PS; 114 bhp) @ 4800 230 N·m (170 ft·lbf) @ 1900 11.9 (MT) 1997–2000
525tds 105 kW (143 PS; 141 bhp) @ 4600 280 N·m (210 ft·lbf) @ 2200 10.4/11 (MT/AT) 1996–2000
530d 135 kW (184 PS; 181 bhp) @ 4000 390 N·m (290 ft·lbf) @ 1750 8.1/8.4 (MT/AT) 1998–2000
530d 142 kW (193 PS; 190 bhp) @ 4000 410 N·m (300 ft·lbf) @ 1750 7.8/8.3 (MT/AT) 2000–2003

Citeste si : Review BMW seria 3 E46

Cat consuma un BMW E39?

Cel mai popular si des intalnit pe strazile noastre, model E39 are motorizarea 2.0D care dezvolta 136 cai putere. Acest motor promite, cel putin in teorie, un consum de :

Consumul de combustibil – urban 7.8 l./100 km.Editaţi acest automobil
Consumul de combustibil – extra-urban 4.6 l./100 km.Editaţi acest automobil
Consumul de combustibil – mixt 5.9 l./100 km.

520i pe benzina facelift care dezvolta 170 cai putere la o cilindree de 2.2 cmc are un consum declarat de producator de :

Consumul de combustibil – urban 12.2 l./100 km.
Consumul de combustibil – extra-urban 7.1 l./100 km.Editaţi acest automobil
Consumul de combustibil – mixt 9.0 l./100 km.

Citeste si : Cat consuma cele mai populare masini din Romania

Probleme des intalnite la BMW seria 5 E39

1. Sticla farurilor se matuieste in timp si blocheaza lumina becurilor. Un far nou original costa circa 350 de euro.

2. Bielete, brate de suspensie, capete de bara: toate se uzeaza repede, dar sunt disponible in versiuni mai rezistente.

3. Servodirectia pierde din lichid, datorita furtunaselor care se uzeaza si se crapa in timp.

4. Uleiul de transmisie rezista pentru totdeauna? Nu chiar! Este recomandata schimbarea lui la 125.000 km.

5. Pixeli morti – este o problema tipica pentru BMW-urile vechi. Ecranul se repara sau se schimba cu totul.

6. Climatizare – de multe ori se intâmpla ca butoanele sa nu mai functioneze. Tastatura necesita inlocuire.

Citeste si : Motoare de evitat de la grupul BMW

bmw seria 5 e39

Avantaje BMW E39

– pret accesibil

– foarte multe dotari de lux

– fiabilitate

– forme moderne eterne

– performanta

Dezavantaje BMW E39

– motorizari mari

– multe exemplare second-hand in stare proasta

Detii sau ai condus un BMW seria 5 E39 ? Spune-ne si noua parerea ta despre acest model!

Tudor
Tudor
Car addict. Ex BMW Driver. Autonapoca writter.

Like us on Facebook!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai recente stiri auto, poze si video.