Motoare de evitat de la grupul BMW

Cand spui BMW te gandesti automat la sportivitate si performanta dar si la fiabilitatea nemteasca recunoscuta. Ei bine, se pare ca unele motoare de la BMW au probleme de fabricatie care va pot da multe batai de cap. Intr-un articol trecut am vorbit despre motoare de evitat de la grupul VAG, iata ce motoare sa evitati de la BMW :

Motor BMW N45

Tipuri: BMW 116i, BMW 316i (E90), BMW 320si

Coduri motor: N45B16, N45NB16, N45B20S

Fabricatie: 2004 – 2011 (N45B20S numai 2006-)

Motiv: La N45 pe langa consumul ridicat si putere slaba (116i) apare mersul neregulat, mers in 3 cilindrii, vibratii anormale datorate lantului de distributie. In motoarele N45 s-a renuntat la Valvotronic, asta n-ar fi o problema, dar intinderea lantului de distributie si orientarea patinelor de ghidare si intindere cauzeaza probleme.

Producatorul a folosit o tabla pentru inbunatatirea intinderii dar nu au rezolvat problema definitiv. La motorul 320si din cauza distantei mici intre cilindri acestea crapa.

Citeste si: Cele mai bune aplicatii online de verificare istoric auto

Motor BMW N47

Tipuri: BMW 118d/120d/123d, BMW 318d/320d, BMW 520d, BMW X1 18d/20d/23d, BMW X3 18d/20d

Cod motor: N47D20

Fabricatie: 2007 – 2011

Motiv: Motoarele turbodiesel din aluminiu ale modelelor N47, pe langa raportul putere/consum, cu trecerea timpului apar probleme in zona lantului de distributie. In general problema se poate sesiza printr-un zgomot de clantanit in zona motorului si aprinderea becului de avertizare defectiune motor, in multe cazuri moartea motorului este cauzata de ruperea lantului. Si in acest caz problema apare datorita intinderii lantului in timp. Reparatia costa enorm din cauza pinionului arborelui motor care este corp comun cu pinionul, iar arborele costa ceva bani. Mai putin cunoscut este faptul ca si si blocul motor mai crapa, simtomele sunt scaderea lichidului de racire si fumul alb.

Citeste si: Review BMW seria 3 E90

Motor BMW N63 4.4 Biturbo

Tipuri: BMW 750i/Li, BMW X5/X6 50i, BMW X6 ActiveHybrid, BMW 550i (si Gran Turismo), BMW 650i (coupe, cabrio)

Cod motor: N63B44

Fabricatie: 2008 – 2012

Motiv: Cel mai problematic motor BMW al ultimilor ani. Problema cea mai mare este la racirea motorului. Greseala o constituie pozitionarea intre cele doua bancuri ale motorului al turbinelor de supra-alimentare delimitate doar de o tabla. Este aproape imposibil racirea motorului, apar puncte fierbini unde poata sa fiarba uleiul de motor. Toate acestea vor conduce la defectarea sistemului de racire.

Citeste si: Cele mai fiabile mărci auto

Apar depuneri pe rotoarele turbinelor, acestea prajind chiulasele. Mai departe se distruge comanda variabila a supapelor, cuprinde si axele cu came si ghidurile de supapa. Cireasa de pe tort o constituie alungirea lantului de distributie si picurarea injectoarelor. Picurarea injectoarelor poate cauza lipsa compresiei, benzina compromitand ungerea cilindrilor.

BMW/PSA 1.6 ¨Prince¨

Tipuri: SA (1.6 VTi sau THP): Peugeot 207, Peugeot 308, Peugeot 3008, Peugeot 5008, Peugeot Partner, Citroën C3 (si Picasso), Citroën C4 (si Picasso), Citroën C5, Citroën Berlingo. BMW: Mini Cooper, Mini Cooper S

Coduri motor: EP6.., EP6C.., N14B16A, N12B16

Fabricatie: 2006 – 2010

Motiv: Poate cel mai bun motor ca si dinamica si consum pana nu apar problemele. Din cauza bine cunoscuta la BMW privind intinderea lantului de distributie distributia se poate da peste cap. Motorele supra-alimentate pot forma depuneri de calamina in motor. Acestea pot cauza simtome diverse ca mersul neregulat sau autoaprindere in cilindrii. Cu cat este mai noua masina cu atat aceste probleme sunt remediate sau dezvoltate de producator. Este interesant ca la motoarele 1.4 Vti neechipate cu turbo aceste probleme nu apar. Dar si in acest caz cand clantane lantul de distributie acesta trebuie schimbat.

Citeste siSimptomele unei turbine defecte

Această pagină web folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența de navigare și a asigura funcționalițăți adiționale.