Renault Kadjar 1.2 TCE review
01/10/2018
Cum inchiriezi o masina – proces explicat pas cu pas
08/10/2018
Arata tot

Emisiile si consumul la o masina vor fi testate diferit dupa adoptarea standardului WLTP

De cele mai multe ori consumul declarat de producator in cartea masinii si consumul real din traficul de zi cu zi, diferea destul de mult (am scris despre asta in Review-ul la Renault Kadjar). Pana acum, pentru masurarea noxelor si a consumului la o masina se folosea standardul NEDC (New European Driving Cycle) in vigoare din anii 80, care presupunea testarea masinilor in conditii aproabe ideale, pe standul de proba.

Noul standard WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) implica testarea masinilor si in conditii de trafic, iar asta va inseamna valori mai aproapiate de cele reale, obtinute de soferi dupa achizitia masinii. Dar nici acest standard nu poate garanta un consum real, deoarece conditiile de trafic, temperatura, umiditate difera de la o tara la alta.

Citeste si: Review aditiv ulei Dura Lube

Aceasta reglementare ii obliga pe producatorii auto sa optimizeze valorile obtinute pentru a se incadra in cifrele declarate anterior iar asta inseamna ca toate motoarele turbo diesel vor fi echipate cu filtre de particule (DPF) și sisteme de tratare a emisiilor cu uree (AdBlue). În cazul mașinilor pe benzină se va generaliza dotarea cu DPF. Toate acestea înseamnă costuri de producție mai mari – costuri pe care în definitiv le vor suporta clienții.

PARAMETRI DE TESTARE

COMPARAȚIE NEDC WLTP
Durată 20 min. 30 min.
Distanță 11 km 23 km
Viteză maximă 120 km/h 131 km/h
Viteză medie 34 km/h 47 km/h
Faze Ciclul se compune din două faze: – 13 minute de conducere în oraş – 7 minute de conducere în afara oraşului Ciclul este compus din patru faze (viteză mică, medie, mare, foarte mare)
Temperatură inițială 23 °C 14 °C
Timpii de staționare 25% staționare 13% staționare
Echipament opțional Nu se au în vedere dotările speciale şi climatizarea Greutatea autovehiculului şi dotările opționale (aerodinamică, greutate, rezistență la rulare) sunt luate în considerare

Mai multe detalii pe site-ul oficial WLTP.

Tudor
Tudor
Car addict. Ex BMW Driver. Autonapoca writter.

Like us on Facebook!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai recente stiri auto, poze si video.