Tot ce trebuie sa știi despre statiile de lipit
25/07/2019
Ce reprezinta sistemul Isofix la scaunele auto pentru copii
07/08/2019
Arata tot

Studiu AutoDNA – ce masini cauta si verifica romanii pe internet

  • Europenii preferă brandurile germane când vine vorba de achiziția unei mașini second hand;
  • Se caută pe Google cel mai mult branduri de mașini germane premium. De multe ori, însă, pentru achiziție, sunt verificate branduri mai ieftine;
  • Spre deosebire de alte state europene (Germania, Cehia etc.) românii nu pun pe primul loc în căutări și verificări brandul auto local – Dacia;
  • Brandurile japoneze – puțin căutate în țările europene analizate;
  • autoDNA- Platformă de verificare online a istoricului mașinilor lansată in Polonia în 2009 – a înregistrat o creștere accentuată a volumului de tranzacții de la lansarea serviciului în România în 2015 (www.autodna.ro).

Știm cu toții – atunci când ne gândim să ne luăm o mașină, ceea ce căutăm și ne dorim nu reflectă întotdeauna ceea ce ajungem să achiziționăm. Motivele sunt diverse: buget disponibil, oferta pieței – în special la mașinile second hand, folosirea argumentelor raționale în detrimentul celor emoționale în alegerea finală.

Aceasta este situația atât în România, cât și în alte state europene, diferențele fiind date de nivelul de dezvoltare economică, cultura în ceea ce privește achiziția auto, dar și tradiția în domeniul auto a fiecăreia. Pe baza datelor disponibile din interogările platformei autoDNA din cele 9 țări în care este prezentă (România, Germania, Polonia, Cehia, Ungaria, Estonia, Letonia, Lituania și Rusia), comparate cu datele din Google Trends, se remarcă o serie de tendințe în ceea ce privește brandurile de mașini căutate vs. cele verificate pentru a fi cumpărate.

România

Din datele disponibile, rezultă că românii preferă brandurile europene de mașini, cu precădere cele germane, premium.Datele Google arată ca BMW ocupă locul 1 în topul căutărilor, urmat de Audi și Opel. De cealaltă parte însă, interogările autoDNA arată că Volkswagen este brandul auto pentru care se fac cele mai multe verificări, putând deduce de aici că este și cel pe care românii îl aleg de cele mai multe ori pentru achiziția finală. Este urmat în top de BMW și Audi.

Se poate remarca o poziționare a brandurilor Renault și Dacia abia pe locurile 8 și 9 în topul mărcilor verificate de români. Acest lucru nu înseamnă că nu ar fi mașini pe care românii să le cumpere frecvent. Sunt însă mașini pe care clienții aleg să le cumpere pe încredere, fără să le verifice, ceea ce se reflectă, de multe ori, în nemulțumiri pe care le au după achiziție.

Citeste si: Cum sa verifici o masina second hand ca sa nu iei teapa

Remarcăm, de asemenea, ca brandurile japoneze lipsescdin căutări, precum și din verificările de mașini ale românilor.
Deși înregistrează un trend crescător, România este încă la început în ceea ce privește verificarea prin rapoarte online a mașinilor second hand ce urmează a fi achiziționate. Doar 15% dintre cumpărători aleg să verifice istoricul acestora.

Concluzii

O comparație de acest tip, între mașinile căutate pe Google și cele verificate pentru cumpărare prin platforme online, cum este autoDNA (www.autodna.ro), reflectă destul de bine nivelul la care se situează fiecare țară analizată din punct de vedere preferințe ale șoferilor vs. putere de cumpărare.
Aceste comparații devin tot mai relevante și pentru România, în contextul în care tot mai mulți cumpărători de mașini second hand înțeleg utilitatea de a verifica istoricul mașinii pe care vor să o achiziționeze. Astfel autoDNA, unul din principalii furnizori de astfel de servicii, a înregistrat în România o creștere constantă a business-ului în fiecare an.
Datele prezentate în această analiză au la bază căutările și verificările realizate în care autoDNA este prezentă.

Tudor
Tudor
Car addict. Ex BMW Driver. Autonapoca writter.

Like us on Facebook!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai recente stiri auto, poze si video.